Orang kepercayaan Pelatih Lakers: Seluruhnya Team Pengin Alex Caruso

Posted on

Perjalanan Los Angeles Lakers jadi juara NBA 2020 dapat disebut ialah satu perjalanan yang menjadi legenda. Jadi gelar ke-17 Lakers keseluruhannya, diadakan di tengah-tengah wabah, serta dalam “gelembung” bikinan NBA dan tiada pemirsa, ini ialah satu gelar yang penuh riwayat. Selain itu, scuad Lakers untuk musim ini dapat juga disebut pantas mendapatkan credit spesial.

Keputusan datangkan Anthony Davis di interval musim bersamaan dengan efek tempat upah yang terbatas. Ini mengakibatkan Lakers selanjutnya cuman mengambil beberapa pemain veteran serta pemain medioker yang dengan penghitungan upah dapat disamakan atau lebih fleksibel. Beberapa nama yang telah dipandang habis atau bahkan juga dianggap remeh malah dapat tampil memikat intinya di playoff.

Salah satunya nama itu ialah Alex Caruso.

Dengan status undrafted di NBA Draft 2016 serta mengawali profesi dari NBA G League, Caruso jalani musim yang mengagumkan. Dia memberi sumbangsih besar dari kursi cadangan. Dengan statistik, kemungkinan angka Caruso memang tidak istimewa, tetapi dengan energi di atas lapangan waktu dia bermain, Lakers rasa-rasanya harus memberikannya penghormatan spesial.

Menariknya, rupanya bukan hanya Lakers yang menyaksikan segi istimewa Caruso. Pemain berumur 26 tahun ini sebenarnya telah dilihat oleh beberapa team serta team-team itu rupanya telah berupaya untuk lakukan transisi dalam beberapa peluang. Ini dikatakan langsung sama salah satunya orang kepercayaan pelatih Lakers, Mike Penberthy ke Lakers Daily.

“Tiap kita (Lakers) pengin lakukan transisi di interval musim kemarin atau di tengah-tengah musim kemarin, team-team terus berupaya masukkan nama Caruso dalam persetujuan. Seluruhnya team yang pernah berkontak dengan kami inginkannya berada di team mereka,” katanya. “Caruso telah mempunyai rekam jejak di NBA serta beberapa orang telah memberi rasa hormat atas apakah yang dia perlihatkan di atas lapangan,” sambungnya.

“Saya pikir IQ basket Caruso betul-betul tinggi. Selain itu, dia mempunyai paket ketangkasan yang cukup lengkap. Dia dapat mengendalikan gempuran, dia dapat menyerbu seorang diri, dia kuat serta cepat. Ia dapat disebut di atas rerata untuk seorang olahragawan serta Caruso ialah pemain bertahan yang kompak. Beberapa hal ini membuat dilirik banyak team,” tutup pelatih berumur 45 tahun ini.

Satu perihal yang kemungkinan sedikit tetap jadi kekurangan Carusa

ialah efisiensi gempurannya. Juga begitu, bila dia berada di Lakers dengan LeBron James serta Anthony Davis, rasa-rasanya pekerjaan eksekusi tidak bisa menjadi pekerjaan intinya.

Musim 2020 – 2021 bisa menjadi musim paling akhir di kontrak Caruso. Dia dapat memperoleh ekstensi kontrak di interval musim kelak atau berkesempatan pergi diakhir musim. Memikat menyaksikan bagaimana Caruso berkembang jadi seorang pemain yang disegani di NBA. Dia dapat disebut meneruskan trend barisan pemain undrafted yang berkilau di setiap musimnya. Musim kemarin, kita menyaksikan bagaimana Fred VanVleet jadi bintang baru untuk Toronto Raptors. Bertepatan, kedua-duanya tiba dari kelas draft yang serupa serta akan tentukan nasib mereka di interval musim ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *